Professionele begeleiding bij het beoefenen van de wandelsport

Het is algemeen bekend: wandelen is goed voor lichaam en geest. Daar dragen wij graag aan bij met onze wandelsporttrainingen en wandeltochten.

Wandelen is niet alleen bijzonder populair, het is ook de perfecte sport om je conditie en gewicht op peil te houden. Meer nog, het is de populairste sport in ons land. De wandelsport is een relatief veilige sport die weinig blessuregevoelig is. En het mooie van wandelen is dat je het op ieder moment en overal kunt doen. Met de wandelsporttraining train je je uithoudingsvermogen, lenigheid, techniek, spierkracht, coördinatie en snelheid. Wandelen stimuleert het immuunsysteem, verbetert de conditie van hart en longen.   
 
‘Of je nou aan je gezondheid wilt werken, verder wilt gaan wandelen of wilt gaan trainen voor een wandeltocht. Zet je eerste stap en de volgende stap loop ik met je mee! 

Waarom starten met wandeltraining?

Onderzoek wijst uit dat als je minimaal een half uur stevig wandelt met enkele krachtoefeningen, dit een positief effect heeft op je gezondheid. Fysiek en mentaal. Wandelen is goed voor hart- en bloedvaten, het verlaagt het risico op diabetes type 2 en verbetert spierkracht.

Iedereen weet dat wandelen gezond is, en kent veel voordelen. Het is niet alleen goed voor je fysieke gezondheid, maar is ook stress verlagend, goed voor je humeur en helpt tegen depressiviteit.

home2.jpg

LEES MEER OVER GRETHA DE VRIES...

Door te wandelen door de puurheid van de natuur zoek ik mijn grenzen op en verleg deze zelfs. Het is een rijke ervaring om te ontdekken wat de natuur fysiek en mentaal met je doet. Wandelen is beslist mijn passie en een bron om meer uit mezelf te halen.’

LEES MEER...

ONDERTUSSEN OP FACEBOOK...

Doelgericht Wandelen